Blå/Rød avdeling

Rød og blå avdelingen er for de mellom 0-2 år. Vi har fokus på ro og trygghet. Her er det viktig at barna kan føle seg trygge på å utforske, samtidig som vi voksne fungerer som en trygg havn hvor de kan søke trøst, omsorg og få kos. Vi er opptatt av å ha en god dialog med foresatte slik at vi kan gi barna en best mulig hverdag.

På rød og blå avdeling har vi valgt å ha dyr som en rød tråd gjennom året. Vi besøker dyrene i nærområdet, synger, ser på bilder og har leker av dyrene som barna er opptatt av. Dette blir dratt opp mot fagområdene i rammeplanen som er vårt viktigste verktøy.

Vi er opptatt av å være ute og det er alltid like stas når vi tar frem bussene (vogner med plass til 6) for å gå på tur. Vi har flotte uteområder og de minste har også et eget område som er tilpasset dem. Barnehagen har også egne vogner og vognposer/tepper til de barna som sover i barnehagen.