ENDELIG VINTER OG SNART JUL :-) (åpne for å se flere bilder)

Gradene synker på gradestokken, barna har røde roser i kinna og inne ervdet en herlig blanding av pepperkaker, gløgg, lim, bomull, papp, glanspapir, nisser, grøt og julepynt. Barna jobber hardt med å lage julepynt og julegaver, de baker, øver på sanger og skriver ønskelister. Julen er helt magisk for oss i barnehagen. Spenningen ligger i luften, vi trekker kalender og teller dager til julaften. Vi lærer om hva jul er, at noen ikke feirer jul, at noen barn ikke får julegaver, hvordan vi kan bidra til alle uansett kan få en fin jul og at den største gaven vi kan gi er å ta vare på hverandre.

Her er noen glimt av det vi har brukt dagene på :-)

Barna trenger heldigvis ikke mye snø for å ha det gøy med aking :-)

Vi har hatt mange flotte kalde, men solfylte dager

Hva er egentlig julens budskap? De eldste barna får en innføring i juleevangeliet. De var også på besøk i Kråkeøry kirke hvor de var med på å dramatisere juleevangeliet

Vi har også masse tid til å gi rom for frileken :-)

Det blir mer og mer pynt og produkter :-)

De eldste barna lagde Fotspor barnehage i pepperkaker. Dette mesterverket står utstilt i Gamlebyen frem til jul!

Juletre må jo pyntes! Det store juletreet knakk dessverre i år, men det var stas å få pynte et til :-)

så koselig å sitte med gode venner foran peisen :-)

Pepperkaker og julekalendere hører førjulstiden til :-)

må jo ha juletre nede hos de minste også :-)

Alltid stas når det kommer ny levering av melk. Barna elsker å hjelpe til med alle oppgaver.

3 åringene er med på Kulturbarna. Kjempe gøy å få besøk fra Kulturskolen. De har samling med masse instrumenter, sang og dans

Dette er spennende !!

Barna jobbet hardt med å få fjernet en del av løvet før snøen kom...men det artigste var å få lov til å hoppe i løvhaugen :-)

4 og 5 åringene venter på bussen. De skal til biblioteket for å delta i boksamling, låne bøker og delta i sang og dans :-)

De eldste barna var på julegrantenning i byen. De hadde også med sitt eget tre som pynter gågata i julen.

Turen ble avsluttet med kinobesøk, kjempe stas!

Gode venner :-)