Utelekeplassen

Vi har valgt å dele uteområdet vårt i tre. Vi har et område bak barnehagen som vi i hovedsak bruker som en litt roligere base. De små barna finner trygghet i å være her sammen med barna på sin egen alder. De store barn har et stort lekeområdet foran barnehagen der det er flere og større utfordringer. Vi har også et eget område hvor vi har laget en idrettsbane med tribune.

På lekeområdet foran til de store barna har vi bl.a husker, sandkasse, sjørøverskip med sklier, klatrestitiv med sklie og dumphuske. Vi har også en liten landsby med små lekehus som er gjerdet inn. Vi har også gjerdet inn sandkassa så små barn som kommer frem for å leke er trygge.

Vi har store arealer med gressplen barna kan boltre seg på, spille fotball og sitte på pledd og lese bøker.

Vi har en flott fontene midt på plassen som vi bruker om sommeren for å avkjøle barna med badelek.

Vi har også asfalterte sykkelstier som barna bruker fllittig til å sykle på til stor glede.

På et eget område bak barnehagen har vi egen idrettsbane med tribune som er helt ny i 2015. Den vil skape mye glede for små og store.

I frukthagen vår spiser vi frukt sammen hver dag og vi har også lavvo og stor utegrill.