ny flott vinteruke

Nå er vi i ferd med å avslutte en ny, flott vinteruke her i barnehagen. Vi har fått enda mer snø, kuldegradene har vært langt nede på gradestokken og jammen har sola tittet frem mange dager. Mandag hadde vi besøk av 3, 4 og 5 åringen på Glombo barnehage, det var stor stas. Barna aket, lekte i snøen, grillet pølser og drakk kakao :-) Se nedenfor for noen fine vinterbilder fra denne uken :-)

masse snø innbyr til mye krativ lek

det er ikke bare i akebakke det er gøy med akebrett :-)

nye utfordringer når det er snø i lekeapperatene, motorikken får stadig nye utfordringer :-)

Mange av lekeapperatene må måkes frem for å kunne brukes, men det er ingen hindring!

morro i akebakken rett utenfor gjerdet vårt

Barna får virkelig kjent på snø i alle former :-)

God fysisk trening å klatre opp denne bakken flere ganger om dagen

Barna har vært ute hver eneste dag uansett temperatur, men vi har snakket masse om påkledning, når er det for kaldt, hvordan kjenner vi at vi blir kalde selv om vi har det morro, hvor lenge kan vi være ute i dag når det er - 19 eller når det er -6 og mer vind?

Barnehagen skal legge til rette for at barna får nye fysiske utfordringer, legge til rette for at barna får allsidig lek og kjenne på mestring. Snø er jammen et supert utgangspunkt for ny utvikling, både innenfor lek, motorikk, samarbeid og følelsesmestring

Barna har fått gravd frem huska :-)

Vi serverte gjestene våre grillpølser og kakao i gillhytta

Når gradestokken har vist under -10 grader(helt ned i - 22!) har det vært for kaldt for de aller minste barna våre å være ute. Da er det viktig å være kreative, de minste barna skal også få nye opplevelser, kjenne på ulike årstider og få nye erfaringer. Her tok personalet med snøen inn, det var kjempe spennede, rart, kaldt og veldig godt å smake på :-)

Noen fine snømenn fikk de også lagd :-)

Det er mange år siden vi har hatt så mye snø her på Kråkerøy!

Det er gøy å ake!!

Sola har tittet frem mange dager :-)