Mars, årets første vårmåned

Så var endelig den første vår måneden her. Mars kan være svært lunefull, og kan by på det aller meste av vær :-) Hittil har mars vist seg fra en flott side! Vi har allerede hatt mange flotte solfylte dager, og håper på mange fler :-) Klikk her for å se bilder fra noe av det vi har gjort så langt i mars :-)

Så deilig når det er bar bakke, vårleker blir funnet frem og det er plutselig mye "nytt" å leke med igjen :-)

også de minste har funnet frem syklene sine :-)

De minste setter nok pris på at våren er her, forhåpentligvis går det fort til vi kan bytte ut tykke dresser og tykke votter til litt lettere klær :-)

kumlokk er utrolig spennende :-)

Vi går mye på tur i nærområdet, barnehagen er supert plassert! Vi har både skog, jorder,gårder, dyr, butikk, skoler og vann i nærområdet vårt :-)

så spennende når vårtegn kommer til syne. Her var det en larve som fanget oppmerksomheten til alle barna :-)

De eldste barna var invitert til påskevandring i Kråkerøy kirke. Her var det lagt opp til at barna lærte om påskedagene og det var aktiviteter barna fikk delta på. Et super fint opplegg :-) Barna storkoset seg!

Tur til biblioteket er alltid gøy! Her er det samling med høytlesning, dans og masse tid til å utforske alt det fine biblioteket har å by på :-)

Endelig fikk vi bare veier igjen, og syklene kom fram. Dette har vi ventet på :-)

og jammen har sanden tint opp, så nå er det masse graving :-)

Vi har stort fokus på vennskap og det å ta vare på hverandre :-)

frilek er alltid gøy!

Barna elsker motoriske utfordringer. Her har vi lagt stor hinderløype på allrommet vårt.

Vi må også ha litt finmotorisk trening i hverdagen :-)